Stage lopen? Kan hoor!
door Richard
Nu we vorig jaar verhuisd zijn naar een groter pand hebben we weer wat ruimte, en dus kunnen we wel weer eens kijken of er een leuke stagiair(e) te vinden is die hier een tijdje mee komt draaien.
Om jullie (en ons) wat tijd te besparen begin ik met wat we niet zoeken. Stop dus gerust met lezen als je denkt “HEEEY DAT BEN IK!”
- Ik zoek een plek waar ik 4 maanden kan youtuben en SWOT analyses maken.
- Gezien mijn commerciële studie breng ik een meerwaarde aan waarvoor ik een stagevergoeding van honderdmiljoenmiljard euro verwacht!
- Nee, van Hardrock en Heavy Metal krijg ik echt enorme hoofdpijn.
- Ik wil best stagelopen maar kan ik wel om 9.30 beginnen anders moet ik zo vroeg opstaan…
- Later als ik groot ben wil ik bij een groot bedrijf in een cubicle werken!
- Als ik ergens een hekel aan heb is het wel mensen die bier drinken en gezellig doen.
Ben je er nog? Mooi, gaan we verder.
Studierichting / mogelijkheden
Ons bedrijf is nogal breed georiënteerd, en zodoende is er qua richtingen nogal wat mogelijk hier. Laat ik een opsomming maken van onze vakgebieden, kun je zelf kijken of er 1 of meer aansluiten bij je studie:
- Ontwerp / Design – van kleding, logo’s, brochures, infographics, video enzovoorts.
- E-Commerce – we exploiteren zowel eigen webwinkels als voor onze klanten.
- Logistieke dienstverlening – er gaan nogal wat pakketjes uit hier, en dat doen we misschien wel wat ouderwets.
- Commerce zonder de E – oftewel: sales & marketing. Daar bestaan we natuurlijk van.
- Web Development – tja ach, met meer dan 12 sites ligt er altijd zat werk (en ideeën) op de plank.
- Content Creatie & Social Media – Het is helemaal niet erg als er hier 30 nieuwe blogs komen te staan die gepromoot worden.
We zoeken niet specifiek naar versterking op een bepaald punt, WEL zoeken we naar iemand die echt van plan is om een verschil aan te gaan brengen met zijn/haar kennis. Een stagiair(e) is bij ons onderdeel van het team, en binnen dat team worden er best wel verwachtingen aan elkaar gesteld.
Oh, en maak je geen zorgen hoor, je mag ook gewoon koffie halen, dozen inpakken en dat soort dingen, maar dat doe je dan wel samen met je collega’s.
Als je nog steeds aan het lezen bent zul je misschien toch nog net iets meer willen weten over ons…
Merchandise.nl wittewel
Lang lang geleden, in een bos hier ver vandaan…
Nee, even serieus: Richard & Sharon begonnen in 2003 een kledingmerk met vlammen en doodskoppen, eigenlijk voor de hobby. In 2004 zijn ze ook wat opdrachten voor vrienden gaan maken, die in bands speelden. Dat liep iets harder dan verwacht…
In 2017 zitten we met 10 mensen op kantoor (in Bladel), waarvan een groot deel al jaren. Onze vakgebieden zijn Merchandising, Imago en Branding;
- We maken en ontwikkelen kledinglijnen voor artiesten, brands en bands (en sportclubs!), waaronder Wardruna, Paaspop, Obituary, Kwebbelkop, Estivant, FC Utrecht, Ummet Ozcan, King Diamond, Jelly en Brennan Heart.
- We verzorgen reclamecampagnes, loyaliteitsprogramma’s en relatiegeschenken voor bedrijven en instellingen (o.a. diverse ambassades van Nederland in het buitenland, een levensmiddelenproducent, diverse auto handelaren enzovoorts).
- We bedenken en realiseren beursstands, VIP area’s, POS materialen en andere visuele uitingen, zoals de stands van Just Like Your Mom (de beste vegan cateraar van de hele fucking wereld), maar ook de winkeldisplays van Harry Styles bijvoorbeeld.
Oh, en op vrijdag krijg je hier een luxe broodje bij de lunch, en gaan we om vier uur samen een biertje drinken en Youtube filmjes kijken van zatte Russen.
Zin in? Moet je nu even opletten…
Okay, hier komt ie he; als je bij ons stage wil lopen moet je eigenlijk net doen of je gaat solliciteren. Je maakt dus een CV, en stuurt die samen met een motivatiebrief naar richardmerchandisenl (wittewel).
Vertel ons echt heel goed wat jij hier van plan bent, want we willen echt alleen maar iemand erbij waar we een toffe tijd mee gaan hebben en die ook echt iets komt doen. We hopen van elkaar te kunnen leren.
De kleine lettertjes
We zoeken wel iemand die ook echt iets voor ons kan doen, en dus niet alleen een onderzoek ‘voor school’ met eerder genoemde SWOT analyses e.d.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. ECHT. NIET. Doe dus maar niet. Ook niet die ene die het vorige keer wel deed want ‘ja hoe moet ik anders met jullie in contact komen’, nou, niet zo dus.