De meerwaarde van een papieren catalogus…
door Richard
Zoals de meesten van jullie wel weten zijn wij een betrekkelijk “kaal” bedrijf. Geen (dure) vertegenwoordigers, geen chique kantoorpand aan de Herengracht en, géén papieren catalogus. We hebben hiervoor ook uitdrukkelijk gekozen omdat alle opsmuk die we ons bedrijf geven tóch door onze klanten betaald moet worden.
Toch twijfel ik vaak of een papieren catalogus niet een ontzettende meerwaarde zou kunnen hebben; tenslotte zoeken de meeste mensen (waaronder ikzelf) niet alleen met Google, maar ook door even te bladeren in beschikbare catalogi. Nu is ons aanbod dusdanig breed dat we veel dingen moeilijk kunnen catalogiseren en komen er nog maandelijks nieuwe producten uit die we ook aanbieden.
We hebben daarom besloten in 2007 nog niet met een papieren catalogus te komen. Wél zijn we met een aantal andere nieuwe ontwikkelingen bezig waarover ik binnenkort meer zal vertellen.
Papieren catalogus, heeft voor mij in ieder geval absoluut geen meerwaarde, bij geen enkel bedrijf eigenlijk.