Over merchandise en merchandising

De meerwaarde van een papieren catalogus…

 

Zoals de meesten van jullie wel weten zijn wij een betrekkelijk “kaal” bedrijf. Geen (dure) vertegenwoordigers, geen chique kantoorpand aan de Herengracht en, géén papieren catalogus. We hebben hiervoor ook uitdrukkelijk gekozen omdat alle opsmuk die we ons bedrijf geven tóch door onze klanten betaald moet worden.

Toch twijfel ik vaak of een papieren catalogus niet een ontzettende meerwaarde zou kunnen hebben; tenslotte zoeken de meeste mensen (waaronder ikzelf) niet alleen met Google, maar ook door even te bladeren in beschikbare catalogi. Nu is ons aanbod dusdanig breed dat we veel dingen moeilijk kunnen catalogiseren en komen er nog maandelijks nieuwe producten uit die we ook aanbieden.

We hebben daarom besloten in 2007 nog niet met een papieren catalogus te komen. Wél zijn we met een aantal andere nieuwe ontwikkelingen bezig waarover ik binnenkort meer zal vertellen.

Deze post is geschreven door

Ik ben de oprichter en voormalig eigenaar van Merchandise.nl. Momenteel ondersteun ik de nieuwe eigenaars 1-2 dagen per week om resultaten te boeken op internet en het meest uit hun diverse websites te halenl. Je kunt meer over mijn diensten lezen op mijn eigen website Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en heb ik met vier compagnons de hardste businessclub van Nederland, de Metal BusinessClub!

Ik schreef al 349 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | LinkedIn

Geen reacties op “De meerwaarde van een papieren catalogus…”

  1. Pim says:

    Papieren catalogus, heeft voor mij in ieder geval absoluut geen meerwaarde, bij geen enkel bedrijf eigenlijk.