Over merchandise en merchandising

Foutje, bedankt.

 

Natuurlijk gaan er bij bedrijven zoals het onze, waar producten veredeld of gemaakt worden, weleens dingen fout. Op zich kan dat gebeuren (wat het niet minder vervelend maakt), maar de vraag is natuurlijk; hoe wordt het opgelost…

Toevallig sprak ik vorige week een klant die in het verleden (zwarte) t-shirts had laten bedrukken (met 1 kleur; wit)  waarbij de drukker de print op de buik in plaats van op de borst gezet had. In eerste instantie wilde deze drukker van geen oplossing horen; volgens hem stond de print erop, en, daar gaat het toch om?

Uiteindelijk besloot deze drukker de kwestie dan toch op te lossen, en wel op de volgende manier… Hij drukte een groot zwart vlak over de foutieve print, om vervolgens de originele bedrukking op de juiste positie weer over dat grote zwarte vlak te drukken.

DAT IS TOCH GEEN OPLOSSING?

De klant ging, uit onkunde, akkoord met deze oplossing, maar was later (natuurlijk) erg ontevreden. Het gevolg; klant is nooit meer teruggekeerd naar de desbetreffende  drukker, en vertelt nu (jaren later) nog steeds dat verhaal, met naam en toenaam.

En dat terwijl het  opnieuw drukken van de complete order, wat een onkostenpost van plusminus 250 euro geweest zou zijn, voor deze drukker slechts een kleine hap uit zijn advertentiebudget betekend zou hebben… Want laten we wel wezen, ieder product wat je aflevert moet toch een advertentie op zich zijn?

 

Deze post is geschreven door

Ik ben de oprichter en voormalig eigenaar van Merchandise.nl. Momenteel ondersteun ik de nieuwe eigenaars 1-2 dagen per week om resultaten te boeken op internet en het meest uit hun diverse websites te halenl. Je kunt meer over mijn diensten lezen op mijn eigen website Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en heb ik met vier compagnons de hardste businessclub van Nederland, de Metal BusinessClub!

Ik schreef al 349 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | LinkedIn

Geen reacties op “Foutje, bedankt.”

  1. Roy Huiskes says:

    Lijkt me een prima voorbeeld van hoe ‘word of mouth’ niet moet 😉

    goed stukje!

  2. Pim says:

    Prima oplossing hahaha. Geweldig.