Online netwerken moet je zeker niet over het hoofd zien!
door Richard
Sinds vorige week hebben we ook een Hyves account (eigenlijk zelfs 2), na Myspace en LinkedIn het derde online netwerk waarop ik een account aangemaakt heb dus.
Nu vind ik persoonlijk Hyves een niet bijzonder goede indruk maken (ja, ergens op ‘mijn’ hyves heb ik de titel “het mongoloí¯de nichtje van Myspace” gebruikt), maar, van de andere kant is het natuurlijk een stukje gratis reclame.
Mocht ik er op termijn 5 bezoekers per dag van ontvangen dan betekent dat simpelweg dat ik er ieder jaar gerust 4 (declarabele) uren in mag steken. Mijn voordeel is dat ik ook nog eens plezier beleef aan wat geprul aan dergelijke sites en accounts, dus ‘buiten werktijd’ steek ik er ook nog wel een half uurtje hier-en-daar in.
Natuurlijk is er in beginsel géén of vrijwel géén ROI, maar dat was er met dit blog (lees: ROI van bloggen(MF)) en met onze Myspace ook niet. Echter deze twee media hebben hun waarde ondertussen bewezen; via Myspace druppelen de bestellingen binnen en van onze klanten krijgen we vaak complimenten met betrekking tot de artikelen op dit blog, terwijl anderen weer via een google search bij ons blog terechtgekomen zijn en daardoor dus ook hun bestelling bij ons geplaatst hebben.
Ik zie het dus als een kwestie van tijd en een beetje inzet voor ook de andere media hun waarde bewijzen. Mochten ze dat niet doen, dan gaat er niet eens zoveel verloren, want in principe hoeft maar 1 van de 3 (wellicht binnenkort 4, misschien zelfs 5 als ik voor de Nederlandstalige Myspace (artikel wederom van MF) een nieuwe account moet maken) netwerken écht aan te slaan om de tijd die ik in ze allemaal steek terug te betalen.
Simpelweg; baat het niet, dan schaad het niet. Besteed dus gerust een paar (vrije?) uurtjes aan online netwerken.
Over ROI van bloggen gesproken: vandaag mailde iemand me dat hij een vaste lezer van mijn blog was en of ik teksten voor de verkoopbrieven en digitale nieuwsbrieven van zijn bedrijf wilde schrijven. 🙂