Over merchandise en merchandising

Usability, productgroepen en indeling van je site…

 

We kampen eigenlijk al een hele tijd met het overzichtelijk houden van onze site. Zo hebben we er voor gekozen in verband met de overzichtelijkheid niet meer dan 8 verschillende productgroepen te voeren, waardoor we steeds een keuze moeten maken welke productgroepen samen te laten vallen.

We hebben bijvoorbeeld een hele tijd een gezamelijke pagina gehad voor backdrops en stickers, omdat de aanleverspecificaties daarvoor overeen komen. Het bleek echter voor onze klanten niet echt duidelijk te zijn wat deze producten bij elkaar op de pagina deden en dus hebben we ieder een eigen pagina ‘gegeven’.

Vandaag is eenzelfde splitsing van pagina’s doorgevoerd, echter nu met betrekking tot buttons en pins (speldjes). Grote gemeenschappelijke deler was dat ‘beiden op te spelden zijn’, echter bieden pins zó veel meer mogelijkheden (winkelwagenmuntjes, medailles, herdenkingsmunten, gespen/beltbuckles, moneyclips enzovoorts) dat we daarvoor echt een productpagina aan moeten maken, zeker gezien de opdrachten welke we momenteel in productie hebben (daarover later meer).

Tengevolge daarvan is de Private Label pagina momenteel vervallen, echter zoeken we daar op korte termijn nog een oplossing voor (momenteel staan de FAQ’s bij zeefdruk, gezien het feit dat 90% van de private label opdrachten om bedrukte shirts met eigen label handelt).

Keycords (of Lanyards), voor welke ik vanmorgen eindelijk een complete prijslijst heb gemaakt, moet ik nog onderbrengen, waarschijnlijk maar bij de geschenken en promotiemiddelen en zo liggen er nog een aantal producten.

Op de achtergrond zijn we bezig met een lange termijn oplossing, echter hebben we nog een aantal projecten welke daarin verwerkt moeten worden waardoor deze oplossing naar alle waarschijnlijkheid nog wel even op zich laat wachten.

Tips met betrekking tot tussenoplossingen zijn dus welkom!

Deze post is geschreven door

Ik ben de oprichter en voormalig eigenaar van Merchandise.nl. Momenteel ondersteun ik de nieuwe eigenaars 1-2 dagen per week om resultaten te boeken op internet en het meest uit hun diverse websites te halenl. Je kunt meer over mijn diensten lezen op mijn eigen website Theuws.com. Daarnaast geef ik workshops en heb ik met vier compagnons de hardste businessclub van Nederland, de Metal BusinessClub!

Ik schreef al 349 posts op Brand Merchandise.

Volg mij: Twitter | LinkedIn

Geen reacties op “Usability, productgroepen en indeling van je site…”

  1. Henk says:

    – Meest verkocht
    – Specials
    – Alle items

    3 simpele menuitems waar je in principe alles wel onder kwijt kan. Je kiest voor alle items, en dus wil je ze ook allemaal zien en geldt de regel voor max 8 items minder.

  2. Richard says:

    Er zit zeker wel iets in Hans, hoewel we er in deze opzet zeker niet voor zouden kiezen de 8 productgroepen te vervangen voor genoemde menuitems.